Eingang zum Volltext in OPUS

Home | Suche | Browsen

Lizenz

Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:kobv:517-opus-42700
URL: http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2010/4270/


Kücklich, Julian
Weitere Beteiligte (Hrsg. etc.): Calleja, Gordon (Response)

Seki : ruledness and the logical structure of game space

pdf-Format:
Dokument 1.pdf (1.922 KB) (SHA-1:21af395fa67e778b85a530bd4f93bb00ee28db76)


Kurzfassung in Englisch

Game space can be conceived of as being structured by varying levels of ruledness, i.e. it oscillates between openness and closure, between playability and gameness. The movement through game space can then be described as a vector defined by possibility spaces, which are generated organically out of the interplay between ruled and unruled space. But we can only define rules ex negativo, therefore the possibility of breaking the rules is always already inscribed in this vector of movement. This can be conceptualized as a boundary operation that takes the difference between ‘ordinary life’ and ‘play’ as its argument, and which thus generates the difference between ‘play’ and ‘game’.

Collection: Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2010) 04
Institut: Institut für Künste und Medien
DDC-Sachgruppe: Künste, Bildende Kunst allgemein
Dokumentart: b Aufsatz
Quelle: Digarec Series, 4 (2010), S. 036 - 062
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2010
Publikationsdatum: 15.10.2010
Lizenz: Diese Nutzungsbedingung gilt nicht, wenn in den Metadaten eine modifizierende Lizenz genannt ist. Keine Nutzungslizenz vergeben - es gilt das deutsche Urheberrecht


Home | Leitlinien | Impressum | Haftungsausschluss | Statistik | Universitätsverlag | Universitätsbibliothek
Ihr Kontakt für Fragen und Anregungen:
Universitätsbibliothek Potsdam
powered by OPUS  Hosted by KOBV  Open
Archives Initiative  DINI Zertifikat 2007  OA Netzwerk