Eingang zum Volltext in OPUS

Home | Suche | Browsen

Lizenz

Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:kobv:517-opus-38361
URL: http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2009/3836/


Hatzichristou, Chryse ; Hopf, Diether

A multiperspective comparison of peer sociometric status groups in childhood and adolescense

pdf-Format:
Dokument 1.pdf (1.998 KB) (SHA-1:78f42c78dbe75f1caa2a590c6bf90c27e189b03a)


Kurzfassung in Englisch

This study explores the sociometric status group differences in psychosocial adjustment and academic performance in various domains using multiple sources of information (teacher-, peer-, self-ratings, achievement data) and 2 age groups (elementary and secondary school students) in a different educational and cultural context. Gender differences in the profiles of the sociometric groups were also examined. The sample consisted of 1,041 elementary school (mean age = 11.4 years) and 862 secondary school (mean age = 14.3 years) students in public schools in Greece. Findings extended previous descriptions of rejected, neglected, and controversial groups based on the perceptions of all raters. Gender and age differences were found in the profiles of rejected and controversial groups, which were markedly distinguished from the other groups based on all data sets. Neglected children at both age levels were differentiated to a weaker degree.

Institut: Institut für Erziehungswissenschaft
DDC-Sachgruppe: Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Dokumentart: c Postprint
Schriftenreihe: Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe, ISSN 1866-8364
Bandnummer: paper 125
Quelle: Child Developement 67 (1996) 3, S. 1085 - 1102, ISSN 1467-8624, DOI 10.1111/j.1467-8624.1996.tb01784.x
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 1996
Publikationsdatum: 24.11.2009
Bemerkung:
The original publication is available at www3.interscience.wiley.com:
Child Developement. - 67 (1996) Issue 3, p. 1085-1102
ISSN 1467-8624
DOI 10.1111/j.1467-8624.1996.tb01784.x
Lizenz: Diese Nutzungsbedingung gilt nicht, wenn in den Metadaten eine modifizierende Lizenz genannt ist. Keine Nutzungslizenz vergeben - es gilt das deutsche Urheberrecht


Home | Leitlinien | Impressum | Haftungsausschluss | Statistik | Universitätsverlag | Universitätsbibliothek
Ihr Kontakt für Fragen und Anregungen:
Universitätsbibliothek Potsdam
powered by OPUS  Hosted by KOBV  Open
Archives Initiative  DINI Zertifikat 2007  OA Netzwerk