Approaches to space in game design research
- In this contribution, we gather major academic and design approaches for explaining how space in games is constructed and how it constructs games, thereby defining the conceptual dimensions of gamespace. Each concept’s major inquiry is briefly discussed, iterated if applicable, as well as named. Thus, we conclude with an overview of the locative, the representational, the programmatic, the dramaturgical, the typological, the perspectivistic, the form-functional, and the form-emotive dimensions.
Author details: | Steffen P. Walz |
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URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus-33259 |
ISBN: | 978-3-86956-004-5 |
ISSN: | 1867-6219 |
Title of parent work (German): | DIGAREC Lectures 2008/09 : Vorträge am Zentrum für Computerspielforschung mit Wissenschaftsforum der Deutschen Gamestage ; Quo Vadis 2008 und 2009 |
Publisher: | Universitätsverlag Potsdam |
Place of publishing: | Potsdam |
Publication type: | Article |
Language: | English |
Publication year: | 2009 |
Publishing institution: | Universität Potsdam |
Release date: | 2009/11/02 |
Issue: | 2 |
First page: | 228 |
Last Page: | 254 |
Source: | DIGAREC Lectures 2008/09 : Vorträge am Zentrum für Computerspielforschung mit Wissenschaftsforumder Deutschen Gamestage ; Quo Vadis 2008 und 2009 / herausgegeben von Stephan Günzel, Michael Liebe und Dieter Mersch. - Universitätsverlag Potsdam, 2009. - S. 228 - 254 |
RVK - Regensburg classification: | AP 15963 |
RVK - Regensburg classification: | SU 500 |
Organizational units: | Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien |
DDC classification: | 7 Künste und Unterhaltung / 70 Künste / 700 Künste; Bildende und angewandte Kunst |
Collection(s): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2009) 02 / Wissenschaftsforum 2008 und 2009 |
License (German): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |