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Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:kobv:517-opus-24638
URL: http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2008/2463/


Mukherjee, Souvik

Gameplay in the "Zone of Becoming" : locating action in the computer game

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Kurzfassung in Englisch

Extending Alexander Galloway’s analysis of the action-image in videogames, this essay explores the concept in relation to its source: the analysis of cinema by the French philosopher Gilles Deleuze. The applicability of the concept to videogames will, therefore, be considered through a comparison between the First Person Shooter S.T.A.L.K.E.R. and Andrey Tarkovsky’s film Stalker. This analysis will compellingly explore the nature of videogame-action, its relation to player-perceptions and its location within the machinic and ludic schema.

Collection 1: Universität Potsdam / Tagungen / Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008 / Action | Space
Collection 2: Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2008) 01 / Action | Space
Institut: Institut für Künste und Medien
DDC-Sachgruppe: Künste, Bildende Kunst allgemein
Dokumentart: c InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2008
Publikationsdatum: 23.12.2008
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