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Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:kobv:517-opus-24586
URL: http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2008/2458/


Liboriussen, Bjarke

The landscape aesthetics of computer games

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Kurzfassung in Englisch

Landscape aesthetics drawing on philosophy and psychology allow us to understand computer games from a new angle. The landscapes of computer games can be understood as environments or images. This difference creates two options: 1. We experience environments or images, or 2. We experience landscape simultaneously as both. Psychologically, the first option can be backed up by a Vygotskian framework (this option highlights certain non-mainstream subject positions), the second by a Piegatian (highlighting cognitive mapping of game worlds).

Collection 1: Universität Potsdam / Tagungen / Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008 / Action | Space
Collection 2: Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2008) 01 / Action | Space
Institut: Institut für Künste und Medien
DDC-Sachgruppe: Künste, Bildende Kunst allgemein
Dokumentart: c InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2008
Publikationsdatum: 23.12.2008
Lizenz: Diese Nutzungsbedingung gilt nicht, wenn in den Metadaten eine modifizierende Lizenz genannt ist. Keine Nutzungslizenz vergeben - es gilt das deutsche Urheberrecht


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